مطالب و آموزش دنیای دیجیتال

ارائه مطالب و ترفند ها و آموزش دنیای دیجیتال

مطالب و آموزش دنیای دیجیتال

ارائه مطالب و ترفند ها و آموزش دنیای دیجیتال

مطالب و آموزش دنیای دیجیتال
طبقه بندی موضوعی

گوگل ردیابی کاربران را سخت تر از قبل می کند

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹ ق.ظ

گوگل ردیابی کاربران را سخت تر از قبل می کند

 


اپل با معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل خود در سال 2021 قابلیت جدیدی را معرفی کرد که کاربران می‌توانند هر زمانی که بخواهند ردیابی مربوط به تبلیغات را بدانند و آن‌ها را متوقف کنند. فعال‌سازی این قابلیت برای کاربران آی‌او‌اس بسیار راحت است و فقط به تنظیمات می‌روند و گزینه مورد نظر را فعال می‌کنند.


این قابلیت حالا تبدیل به دردسری بزرگ برای کمپانی‌هایی شده که میلیاردها دلار با ردیابی کاربران و نمایش تبلیغات به جیب می‌زدند و درآمد بسیار بالایی را تجربه می‌کردند. از طرفی دیگر هم گوگل دچار دردسر شد و چرا که این شرکت مالک اندروید است و رقیب بزرگی برای IOS محسوب می‌شود.

مشکل گوگل فقط رقابت با اپل نیست؛ دردسر بزرگ آن‌ها این است که بخش بزرگی از درآمد این شرکت به لطف نمایش تبلیغات به دست می‌آید و اگر این قابلیت را فعال کند به درآمد خودش آسیب وارد می‌کند. اما حالا گفته می‌شود که گوگل برای محدود کردن ردیابی کاربران در اندروید برنامه‌ خاصی را مشخص کرده.
 

  • علی حسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی